4. oktober 2020

Christian Furrer, tenure track adjunkt

Nyansat

Christian Furrer er fra 1. oktober 2020 ansat som tenure track adjunkt ved Institut for Matematiske Fag, tilknyttet sektionen Forsikring og Økonomi.

Christian Furrer

Christian afleverede tidligere på året sin ph.d.-afhandling med titlen "Multi-state modeling in the mathematics of life insurance: meditations and applications" som afslutning på et treårigt Erhvervs-ph.d.-samarbejde mellem Københavns Universitet og PFA Pension, hvor han har været ansat som ErhvervsPhD-studerende.

Han vil fastholde sin interesse i forsikrings- og pensionspraksis og dets samspil med uddannelse og forskning i forsikringsmatematik:

- Jeg ser meget frem til at være med til at bygge bro mellem teori og praksis, siger Christian. Jeg bestræber mig desuden på at fortsætte mit forskningsarbejde inden for flertilstandslivsforsikringsmatematik på grænsefladen mellem sandsynlighedsteori, finansmatematik og klassisk forsikringsmatematik.

Christian modtog i foråret GAUSS-prisen 2019 for fremragende videnskabeligt arbejde inden for forsikrings- og finansmatematik. Han er internationalt medlem af Den Danske Aktuarforening og medlem af Det tyske selskab for forsikrings- og finansmatematik.

Christian er i øvrigt ofte vært i ”Skak-hjørnet” ved instituttets Kulturnat-arrangementer, hvor han spiller simultanskak - og vinder - mod stribevis af udfordrere. Til de flestes beundring og enkelte forældres fortrydelse.

Du kan træffe Christian i kontor 04.3.07.

Læs mere om Tenure-track-programmet på KU