6. februar 2020

Fem nye Marie Curie-stipendiater

Stipendier

Instituttet er blevet tildelt fem af de prestigefyldte Marie Skłodowska-Curie-stipendier. Tillykke til de fem postdoc-stipendiater og deres mentorer.

De fem MSCA-stipendiater
Marie Levakova, Rubén Martos, Markus Land, Ryomei Iwasa og Florian Naef

Marie Skłodowska-Curie Actions - Individual Fellowships - til postdocs, der bevæger sig over landegrænser, gives ifølge EU-kommissionen til erfarne forskere, der ønsker at give deres karriere et løft ved at arbejde i udlandet. I dette tilfælde i København.

Institut for Matematiske Fag har et rekordstort antal ansøgninger om Marie Curie-stipendier blandt alle europæiske matematikinstitutter. Men hvor vi normalt får 2-3 MSCA-stipendiater hvert år, er høsten i år rekordhøj.

De kommende MSCA-stipendiater er:

• Marie Levakova, Tjekkiet (mentor: Susanne Ditlevsen)
  • Rubén Martos, Frankrig (mentor: Ryszard Nest)
  • Markus Land, Tyskland (mentor: Søren Galatius)
  • Ryomei Iwasa, Japan (mentor: Lars Hesselholt)
  • Florian Naef, Schweiz (mentor: Nathalie Wahl)

De fire førstnævnte har allerede postdoc-stillinger ved instituttet. Florian Naef starter senere på året.