3. oktober 2018

Rubén Martos, postdoc hos SYM

Rubén Martos er ansat som postdoc ved Institut for Matematiske Fag fra 1. oktober 2018, tilknyttet Center for Symmetri og Deformation (SYM). Han er en del af forskningsgruppen Ikke-kommutativ Geometri, og hans postdoc-mentor er Ryszard Nest.

Rubén MartosTidligere var Rubén ved Université Paris Diderot (Paris 7), hvor han afsluttede sin kandidatgrad og modtog sin ph.d. under ledelse af Pierre Fima.

Rubens forskningsinteresser er ikke-kommutativ geometri og operatoralgebra. Specifikt har han studeret samspillet mellem kvantegrupper og K-teori i sammenhæng med Baum-Connes-formodningen. Han har til hensigt at videreføre sin tidligere forskning samt at udvide sine aktiviteter til andre emner inden for området.

Rubén sidder i kontor 04.0.12