8. februar 2019

Marie Levakova, postdoc i statistik

Nyansat

Marie Levakova startede den 1. februar 2019 som postdoc i sektionen Statistik og Sandsynlighedsregning. Hendes mentor bliver Susanne Ditlevsen.

Marie LevakovaMarie opnåede sin ph.d. i 2017 på Masaryk Universitet i Brno (Tjekkiet). Som ph.d.-studerende, og et år efter som postdoc, arbejdede hun på Institute of Physiology ved det tjekkiske videnskabsakademi i Prag under vejledning af Petr Lansky i Department of Computational Neuroscience.

Titlenhendes afhandling er "Stochastic models and statistical analysis of series of events".

Hendes forskningsinteresser er den statistiske analyse og stokastiske modellering af neuronaktivitet. Som postdoc ved KU vil hun fortsætte med at arbejde med anvendelser af statistik inden for neurovidenskab, hovedsagelig med at udvikle et statistisk værktøj til at afdække strukturen af et system af koblede neurale oscillatorer.

Marie’ arbejde er støttet af et Marie Skłodowska-Curie legat.

Maries kontor er 04.3.01.