Mathematical Impossibility in History and in the Classroom

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Standard

Mathematical Impossibility in History and in the Classroom. / Lützen, Jesper.

I: Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, Bind 8, Nr. 11, 2013, s. 165-174.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningfagfællebedømt

Harvard

Lützen, J 2013, 'Mathematical Impossibility in History and in the Classroom', Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, bind 8, nr. 11, s. 165-174.

APA

Lützen, J. (2013). Mathematical Impossibility in History and in the Classroom. Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática, 8(11), 165-174.

Vancouver

Lützen J. Mathematical Impossibility in History and in the Classroom. Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática. 2013;8(11):165-174.

Author

Lützen, Jesper. / Mathematical Impossibility in History and in the Classroom. I: Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática. 2013 ; Bind 8, Nr. 11. s. 165-174.

Bibtex

@article{773fa4daf863495ca36b49c89790d015,
title = "Mathematical Impossibility in History and in the Classroom",
abstract = "Matematiske umulighedss{\ae}tninger har underg{\aa}et en {\ae}ndring fra metaudsagn til rigtige matematiske kernes{\ae}tninger. Historien bag denne udvikling er v{\ae}rd at fort{\ae}lle gymnasieelever fordi den vil klarg{\o}re matematikkens natur og vil vise hvordan matematikken kan unders{\o}ge sine egne gr{\ae}nser.",
keywords = "Faculty of Science, Matematikhistorie, matematikdidaktik, umulighed",
author = "Jesper L{\"u}tzen",
year = "2013",
language = "English",
volume = "8",
pages = "165--174",
journal = "Cuadernos de Investigaci{\'o}n y Formaci{\'o}n en Educaci{\'o}n Matem{\'a}tica",
issn = "1659-2573",
publisher = "Universidad de Costa Rica",
number = "11",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Mathematical Impossibility in History and in the Classroom

AU - Lützen, Jesper

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Matematiske umulighedssætninger har undergået en ændring fra metaudsagn til rigtige matematiske kernesætninger. Historien bag denne udvikling er værd at fortælle gymnasieelever fordi den vil klargøre matematikkens natur og vil vise hvordan matematikken kan undersøge sine egne grænser.

AB - Matematiske umulighedssætninger har undergået en ændring fra metaudsagn til rigtige matematiske kernesætninger. Historien bag denne udvikling er værd at fortælle gymnasieelever fordi den vil klargøre matematikkens natur og vil vise hvordan matematikken kan undersøge sine egne grænser.

KW - Faculty of Science

KW - Matematikhistorie

KW - matematikdidaktik

KW - umulighed

M3 - Journal article

VL - 8

SP - 165

EP - 174

JO - Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática

JF - Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática

SN - 1659-2573

IS - 11

ER -

ID: 165392053