7. oktober 2019

Vincent Steffan, videnskabelig assistent og ph.d.-studerende

Vincent startede som videnskabelig assistent den 1. oktober 2019 i Sektionen for Geometrisk Analyse og Matematisk Fysik og QMATH-centret. Fra 1. januar 2020 ansættes han som ph.d.-studerende.

Vincent SteffanVincent tog både sin bachelor og sin kandidat ved det tekniske universitet i München i ren matematik. Hans speciale handlede om "creating long range encoded entanglement using operations local with respect to a 2D geometry".

Vincent forklarer, at han er fascineret af samspillet mellem matematik og fysik; hvordan man kan anvende matematisk resonnement til fysik og bruge fysisk intuition til at tænke på matematik. Lige nu arbejder han på tensor netværksrepræsentationer af kvantetilstande. Han er tilknyttet instituttets Villum Centre for the Mathematics of Quantum Theory (QMATH).

Du kan møde Vincent på kontoret 04.0.05