3. september 2019

Nikolaj Thams, ph.d.-studerende

Nikolaj Thams er ansat som ph.d.-studerende ved instituttet fra den 1. september 2019. Han er tilknyttet sektionen Statistik og Sandsynlighedsregning og har professor Jonas Peters som vejleder.

Nikolaj ThamsNikolaj har to bachelorgrader, en i Matematik og en i Matematik-Økonomi, og en kandidatgrad i Statistik, alle fra Københavns Universitet - med semestre ved Aarhus Universitet, University of Hong Kong og ETH Zürich. Han blev kandidat i August 2019 med sit speciale ’Kausale Strukturer i Multivariate Punktprocesser’, vejledt af professor Niels Richard Hansen.

Nikolaj har sideløbende med sine studier arbejdet i genforsikring, som konsulent og som instruktor ved instituttet. Han har desuden været involveret i Fagrådet på instituttet.

Hans ph.d.-project ’Using causality for distributional robustness’ sigter efter at udvikle statistiske metoder, der er robuste, som for eksempel i systemer, hvor data er genereret fra den samme dynamik men i meget forskellige miljøer.

Du kan finde Nikolaj i lokale 04.03.28.