2. februar 2018

Maxime Savoy, ph.d.-studerende ved QMATH

Maxime Savoy startede som ph.d.-studerende 1. februar 2018 tilknyttet Sektionen for Geometrisk Analyse og Matematisk Fysik samt QMATH - Centre for the Mathematics of Quantum Theory.

Maxime SavoyMaxims interesser spænder over mange områder inden for af matematisk fysik og en del teoretisk fysik. Hans hovedaktiviteter vil vedrøre undersøgelsen af statistiske modeller defineret på tilfældige grafer, som især kan betragtes som en regulariseringsmetode til at studere todimensionel kvantvægt.

Han vil skrive sin afhandling under vejledning af professor Bergfinnur Durhuus.

Maxime tog sin bachelor og kandidat på det Schweiziske Føderale Institut for Teknologi i Lausanne (EPFL), og skrev sin kandidatopgave, "Conformal Loop Ensembles and Brownian Loop Soups", ved MIT, Boston. Han læste ved Hongkong University of Science and Technology (HKUST) i sit tredje bachelor.

Maxime arbejder i kontor 04.0.07