8. januar 2020

Laura Brustenga i Moncusí, postdoc

Laura er ansat på instituttet som postdoc fra 1. januar 2020. Hun vil være tilknyttet forskningsgruppen Mathematics of reaction networks (MBIO).

Laura Brustenga i MoncusíLaura vil de næste to år studerer kemiske reaktionsnetværk ved hjælp af algebraisk geometri sammen med MBIO-gruppen under vejledning af Elisenda Feliu.

Hun forventer at få sin ph.d. i januar 2020 fra Universitat Autònoma de Barcelona (Spanien). Hendes speciale, “Parametrising clusters of sections”, beskriver hun som ”a foundational work merging degenerations of surfaces and Kleiman's iterated blow ups ”.

Sidste efterår afholdt hun et besøgsstipendium ved TU Berlin grundlagt af Einstein-stiftelsesprojektet "Ikke-lineær algebra". Der begyndte hun at arbejde på Reaction Networks og implementerede en række funktioner til beregning af dimensionen af ​​algebraiske mængder.

Lauras beskriver sine matematiske interesser således:  ”Topics in pure and applied Algebraic Geometry and Commutative Algebra, such as parameter spaces for the infinitesimal information of algebraic varieties, tensors decomposition and ranks”. Læs mere på hendes hjemmeside.

Du kan finde Laura på kontoret 04.3.06.