9. januar 2020

Angélica Torres, postdoc

Angélica blev ansat som postdoc-forsker 1. december 2019 ved instituttets forskningsgruppe Mathematics of reaction networks (MBIO).

Angélica TorresAngélica har taget sin ph.d. her i København, med Elisenda Feliu som vejleder. Hendes forskningsinteresser er anvendt og beregningsalgebraisk geometri og kombinatorik.

Angélica fik sin matematikeksamen ved National University i Colombia og sin kandidatgrad ved University of Seville (Spanien), hvor hun arbejdede med to-dimensionelle cobordismer og en speciel kategori af funktioner mellem endelige mængder.

I øjeblikket ligger hendes forskning inden for anvendt algebraisk geometri. Hovedfokus er at udvikle algebraiske metoder til undersøgelse af den lokale dynamik af ligevægtspunkter i systemer med polynomiale differentialligninger med parametriske koefficienter. Især i systemer, der stammer fra kemiske reaktionsnetværksmodeller af biokemiske processer.

Angélica arbejder på kontoret 04.3.03