6. september 2019

Adam Dor-On, postdoc

Nyansat

Adam Dor-On er ansat som Marie Skłowdowska-Curie postdoc ved Institut for Matematiske Fag, hvor han vil arbejde med forskningsgruppen Ikke-kommutativ Geometri.

Adam Dor-OnAdam afsluttede sin kandidatgrad i matematik ved Ben-Gurion University of the Negev i 2013 under vejledning af Daniel Markiewicz. Han fik sin ph.d. i 2017 under vejledning af Ken Davidson ved University of Waterloo (ON, Canada).

Før han kom til København, havde han en prestigefyldt J.L. Doob Research Assistant Professor-stilling ved University of Illinois i Urbana-Champaign efter et år som international Azrieli postdoktor ved Technion, Israel.

Adam har fået et personlig Marie Curie-stipendium for at fortsætte sit arbejde i instituttets forskningsgruppe Ikke-kommutativ Geometri.

Adams forskningsinteresser inkluderer funktionalanalyse, operatorteori, operatoralgebraer, symbolsk dynamik, grafteori, teori om tilfældige vandringer og kvanteinformationsteori.

Hans forskning fokuserer på interaktioner mellem C *-algebraer og deres forskellige understrukturer, som inkluderer ikke-selvadjungerede operatoralgebraer og operatorsystemer. Sådanne interaktioner baner ofte vejen for løsningen af åbne problemer og anvendelser inden for andre matematikområder, såsom dynamiske systemer, gruppe- og semigruppeteori, teori om Markov-kæder og ikke-kommutativ konveks geometri.

Du kan møde Adam på kontoret 04.0.12.