28. juli 2014

Unge topologers topmøde en succes

Konference

Mere end 160 unge forskere deltog i Young Topologists Meeting i København, arrangeret af Center for Symmetri og Deformation.

Gruppefoto af de 160 + deltagere.

Ud over 33 korte foredrag af deltagerne, bød programmet på foredrag af Jacob Lurie (Harvard University) og Lars Hesselholt (Københavns Universitet / Nagoya University) om henholdsvis "Tamagawa Numbers via Nonabelian Poincare Duality" and "Topological Hochschild Homology".

Young Topologists Meeting er en årligt tilbagevendende begivenhed arrangeret på skift af École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) og Københavns Universitet. Mødet er tænkt som en mulighed for studerende, de seneste ph.d.er og andre yngre forskere i topologi til at møde hinanden og dele deres arbejde.

Den 8. udgave af YTM fandt sted fra 30. juni til 4. juli 2014, og blev støttet af Dansk Grundforskningsfond. For mere information, se konferencens hjemmeside.

Jacob Lurie (Harvard) og Lars Hesselholt (København / Nagoya) gav mini-kurser.