30. august 2019

Yijing Li, ph.d.-studerende

Yijing Li er ansat som Marie Curie Ph.d.-stipendiat ved Institut for Matematiske Fag fra 1. september 2019, tilknyttet sektionen for statistik og sandsynlighedsregning samt forskningsgruppen MBIO.

Yijing LiYijing's hovedvejleder er Carsten Wiuf og medvejleder Anders Albrechtsen. Hun er interesseret i sandsynlighedsteori og stokastiske processer inden for biovidenskab. Hendes ph.d.-projekt handler om at skabe en matematisk ramme for inferens og udvikle statistiske modeller for populationsgenetik.

Yijing fik sin kandidatgrad i statistik ved University of Wisconsin Madison. Før dette modtog hun sin bachelorgrad fra Southeast University, Kina. Hun har også arbejdet i halvandet år som ’risk modeler’ i et finans-teknologisk firma i Beijing, Kina.

Du kan møde Yijing på kontor 04.3.28