20. september 2022

Tim With Berland, ph.d.-studerende

Tim er ansat som ph.d.-studerende fra 1. september 2022 i sektionen Algebra og Geometri, og hans ph.d.-vejleder er Jasmin Matz.

Tim With Berland

Tim er født og opvokset i Danmark, og han har både sin bachelorgrad og kandidatgrad i matematik fra Københavns Universitet. I sine studier har han fastholdt en interesse for talteori i mange forskellige former. Han skrev sit speciale om emnet "the Local Langlands Correspondence for GL(n) over p-adic fields", under vejledning fra Fabien Pazuki.

Emnet på hans ph.d.-projekt er ”familier af automorfe former”, og det indledende projekt vil søge at styrke resultater om automorfe former relateret til torsion af homologien for aritmetiske gitre.

Tim er fortsat interesseret i mange forskellige retninger af talteori, og han ser frem til at fortsætte med at undersøge anvendelserne af automorfe former i mange forskellige områder af matematik.

Du kan snakke talteori med Tim i lokale 04.0.07