16. september 2021

Shimeng Huang, ph.d.-studerende

Shimeng Huang blev 1. september 2021 ansat som ph.d.-studerende ved sektionen for Statistik og Sandsynlighedsregning, tilknyttet forskningsgruppen Copenhagen Causality Lab.

Shimeng Huang

Shimeng opnåede sin kandidatgrad i matematik/statistik fra University of Waterloo, Canada i slutningen af ​​2018. Hendes kandidatafhandling handlede om empirisk sandsynlighed og kvantile regressionsmetoder. Hun har desuden bachelorgrader i matematisk økonomi og computermatematik, samt statistik fra University of Waterloo.

Inden hun kom til KU, arbejdede hun for medicinalvirksomheden Roche som datascience-forsker og statistisk programmør mellem januar 2019 og juni 2021.

Shimeng vil arbejde sammen med Niklas Pfister og Jonas Peters om årsagsslutning for komplekse datastrukturer, hvor hun vil undersøge, hvordan bestemte strukturer kan hjælpe med at udlede årsagssammenhænge. Hun er interesseret i kausalmetoder inden for biologi og lægevidenskab.

Shimeng arbejder fra kontoret 04.3.21