31. oktober 2019

Severin Mejak, ph.d.-studerende

Severin er ansat som ph.d.-studerende ved instituttet fra 1. november 2019 tilknyttet forskningsgruppen Algebra & Talteori. Hans vejleder er Asger Törnquist.

Severin MejakSeverin er interesseret i beskrivende sætteori, især vil han arbejde med, hvordan spil kan bruges i dette forskningsemne.

Han fik sin bachelor- og kandidatgrad ved Universitetet i Ljubljana, Slovenien. Hans speciale var i kategorisk logik: ”I was considering toposes as models of set theory; in particular I studied equivalent formulations and sufficient conditions for satisfaction of various choice axioms in (nice) toposes.”

Under sine kandidatstudier tilbragte han et halvt år som udvekslingsstuderende ved Universitetet i Wien, Østrig.

Du kan finde Severin på kontor 04.4.05