21. januar 2022

Sangmin Lee, erhvervs-ph.d.-studerende

Nyansat

Sangmin er ansat som erhvervs-ph.d.-studerende fra 1. februar 2022, tilknyttet sektionen Forsikring og Økonomi samt Mærsk.

Sangmin Lee

Sangmins ph.d.-projekt - Approximate Dynamic Programming for Green Liner Shipping Network Design - udføres i samarbejde mellem Mærsk og KU, og dets hovedformål er at designe det globale linjeskibsfartsnetværk mere effektivt og miljøvenligt ved hjælp af en statistisk maskinlæringsmetode – Approximate Dynamic Programming (ADP). Konkret ønsker han at undersøge potentialet for ADP i at løse store netværksdesignproblemer under usikkerhed, hvilket de traditionelle metoder har haft svært ved at håndtere.

Hans vejledere er prof. Trine Boomsma (KU) og ph.d. Klaus Holst (Mærsk), der også vejledte hans speciale "Learning network design solution strategies using reinforcement learning". Specialet foreslår en forbedret læringsmetode til netværksdesignproblemer, især ”unsplittable multi-commodity capacitated fixed-charge network design”.

Sangmin har en bachelor i matematik fra Sungkyunkwan University (Sydkorea). Han afsluttede sin kandidatgrad i statistik på Københavns Universitet i oktober 2020. Sangmin har siden 1. december 2020 arbejdet på MATH-afdelingen som videnskabelig assistent.

Du kan finde Sangmin i kontor 04.4.05.