27. juni 2019

Robyn Stuart, adjunkt

Ansat

Robyn Stuart blev 1.maj 2019 ansat som tenure track adjunkt ved instituttet. Hun arbejder i sektionen for statistik og sandsynligsregning.

Robyn StuartRobyn Stuart har en ph.d.-grad (Open dynamical system and substochastic Markov chains) fra University of New South Wales, Australien, i 2014.

Siden 2015 har hun været ansat hos MATH. Først som postdoc og senere som adjunkt ved Data Science Laboratoriet, hvor hun har udført konsulentarbejde og forskningssamarbejde med forskere fra SCIENCE-fakultetet.

I løbet af de sidste fem år har Robyn været involveret i modellering og analyse af epidemidata, folkesundhed og sundhedsøkonomi, især vedrørende aids, med mange og stærke internationale samarbejder.

I øjeblikket er hun hovedforsker (PI) på en bevilling fra Bill og Melinda Gates Foundation, som har ført til udvikling af software til analyse af ’Care Cascades’ og HIV epidemier. Denne software formidles globalt for at hjælpe beslutningstagere omkring folkesundheden med at træffe de bedst mulige beslutninger baseret på tilgængelige data.