6. december 2018

Robin Sroka, ph.d.-studerende ved SYM

Robin Sroka har været ansat som ph.d.-studerende siden 1. september 2018. Han arbejder i forskningsgruppen Topologi samt Center for Symmetri og Deformation, hvor han har professor Nathalie Wahl som sin hovedvejleder.

Robin SrokaRobins forskningsinteresser ligger i krydset mellem algebraisk topologi og geometrisk gruppeteori. Det foreløbige mål for hans ph.d.-projekt er at undersøge forholdet mellem homologiske stabilitetsfænomener og egenskaber ved visse (semi-)simplistiske sæt.

Inden sin ansættelse på Københavns Universitet, gennemførte Robin sin bachelor- og kandidatgrad ved Münster Universitet (Tyskland). Som kandidatstuderende tilbragte han et år som udvekslingsstudent ved universitetet Paris-Sud (Frankrig).

Du kan finde Robin i kontor 04.3.03