6. november 2017

Robert Jonsson, postdoc ved QMATH

Robert Jonsson er ansat som postdoc ved QMATH-centret (Centre for the Mathematics of Quantum Theory) fra den 1. november 2017.

Robert JonssonRobert fik sin bachelorgrad på University of Regensburg I 2010, hvorefter han tog til University of Cambridge for 3. del af ”Mathematical Tripos”. Han afsluttede sin ph.d. i 2016 ved University of Waterloo, Ontario, med en afhandling kaldet “Decoupling of Information Propagation from Energy Propagation”, vejledt af Achim Kempf.

Robert arbejdede derefter som postdoc ved Chalmers University of Technology (Göteborg, Sverige), i Göran Johanssons forskningsgruppe ved Institut for Mikroteknologi og Nanovidenskab.

Roberts forskning inden for relativistisk kvanteinformation undersøger, hvordan kommunikation er fundamentalt påvirket af kombinerede kvante- og relativistiske virkninger.

Robert arbejder i kontor 04.2.09