25. august 2017

Riccardo Pengo, ph.d.-studerende

Riccardo Pengo er ansat som ph.d.-studerende ved Institut for Matematiske Fag. Han ankom den 1. september 2017 for at arbejde i forskningsgruppen Algebra og Talteori under fælles vejledning fra Ian Kiming og Fabien Pazuki.

Riccardo PengoRiccardo opnåede en bachelorgrad fra universitetet i Milano i juli 2012. Han fik også en ALGANT-mastergrad fra universitetet i Milano og Leiden Universitet i juli 2017. Hans speciale havde titlen "An adelic description of modular curves ", skrevet i Leiden under vejledning af Peter Bruin.

Riccardo arbejder for tiden med talteori. Han beskriver sit ph.d.-projekt således:

“The PhD project will explore the connections between heights and special values of L-functions. I will try in particular to find explicit relationships between the Mahler measure of a polynomial, which is a measure of how "big" the polynomial is, and special values of L-functions which are very interesting complex analytic objects that can be associated for instance to Dirichlet characters, elliptic curves, modular forms, and studying conjectures of David W. Boyd”.

Hvis du leder efter Riccardo, kan du finde ham på kontoret 04.0.04.