24. oktober 2018

Renee Hoekzema, postdoc i TOP

Renee Hoekzema startede den 1. oktober 2018 som postdoc i forskningsgruppen Topologi med Søren Galatius som postdoc-mentor.

Renee HoekzemaFør hun kom til København gennemførte Renee en ph.d. i matematik ved Oxford University under tilsyn af Ulrike Tillmann. Hendes matematiske forskning vedrører algebraisk og geometrisk topologi, især i undersøgelsen af manifolds, cobordisme-kategorier og topologiske kvantefeltteorier.

Renee har en bred videnskabelig forskningsprofil, da hun tillige har en ph.d. i paleontologi - fra Oxford i 2016 - og en master i teoretisk fysik fra Utrecht Universitet i 2012. Hun er fortsat interesseret i matematiske (palaeo-)biologiske spørgsmål samt matematisk fysik, især relativitet og kvantegravitation.

Renee har kontor i 04.2.01.