5. september 2022

Qingchuan Sun, ph.d.-studerende

Qingchuan Sun vil arbejde som ph.d.-studerende fra den 1. september 2022 til den 31. august 2023, tilknyttet sektionen Statistik og Sandsynlighedsregning.

Qingchuan Sun

Qingchuan er fra Kina. Hun har opnået en bachelorgrad i statistik fra Southern University of Science and Technology (Kina) og en kandidatgrad i statistik fra Københavns Universitet. Hendes kandidatafhandling handlede om at analysere pandemien med COVID-19 i Danmark med agentbaserede modeller.

Qingchuan arbejder på statistisk inferens for state-space diffusionsprocesser. Hun er interesseret i stokastiske differentialligninger og deres anvendelse i epidemiologi og økologi. Som en del af EPOC-programmet arbejdede hun på Bielefeld Universitet (Tyskland) i det sidste år og blev superviseret af prof. dr. Christiane Fuchs og co-superviseret af prof. dr. Roland Langrock.

Efter sit ophold i København fortsætter hun sit arbejde på Bielefeld Universitet. I København vil Qingchuan blive superviseret af prof. dr. Susanne Ditlevsen.

Du vil kunne finde Qingchuan i kontor 04.0.05