3. september 2020

Predrag Pilipovic, videnskabelig assistent

Nyansat

Predrag er ansat som videnskabelig assistent fra 1. september 2020. Han arbejder med sektionen Statistik og Sandsynlighedsregning. Senere begynder han som ph.d.-studerende under vejledning af Susanne Ditlevsen.

Predrag PilipovicPredrag afsluttede sine bachelorstudier i matematik med fokus på sandsynlighed og statistik ved universitetet i Beograd, Serbien. Selvom bacheloruddannelsen varer i fire år (240 ECTS) ved Det Matematiske Fakultet i Beograd, dimitterede Predrag efter tre år.

Senere opnåede Predrag en kandidatgrad i industriel og anvendt matematik fra University of Grenoble Alpes og Grenoble Institute of Technology (Grenoble INP). Hans speciale hedder "Coupled Audio-Visual Multi-Speaker Tracking" og blev forsvaret under vejledning af professor Xavier Alameda-Pineda.

I København vil Predrag behandle statistisk slutning for koblede stokastiske processer under vejledning af professor Susanne Ditlevsen.

Predrag er interesseret i statistisk modellering (som probabilistiske grafiske modeller) anvendt i Machine Learning, Bayesiansk statistik, stokastiske processer og tidsserie-analyse samt samplings-algoritmer.

Du kan finde Predrag på kontor 04.3.21