4. oktober 2021

Pierre Elis, ph.d.-studerende

Pierre Elis blev i september 2021 ansat som ph.d.-studerende ved instituttets sektion for Algebra & Geometri.

Pierre Elis

Pierre vil arbejde med Copenhagen Centre for Geometry and Topology, hvor Nathalie Wahl og Søren Galatius vil være hans vejledere. Hans ph.d.-projekt vil omhandle geometri, algebraisk topologi og homotopiteori.

“I am to study topics in homotopy of manifolds, and also to try to understand better the action of the moduli space of surfaces on string topology”, siger han.

Hans nuværende forskningsinteresser er homotopiteori, algebraisk topologi af manifold, cobordisme, modulirum af manifold og deres anvendelser til strengetopologi.

Pierre kommer fra Frankrig, hvor han studerede ved École Normale Supérieure Paris-Saclay. Hans MSc er fra Université Sorbonne Paris Nord, hvor han skrev speciale med Christian Ausoni om et teorem fra Mahowald om Thom-spektre og nogle mere moderne generaliseringer af det.

Du kan læse mere om Pierre på hans webside - og møde ham på kontoret 04.0.04.