9. maj 2018

Péter Vrana, gæsteprofessor ved QMATH

Gæst

Péter Vrana, adjunkt ved Budapest Universitet for Teknologi og Økonomi, er på et seksmåneders besøg hos QMATH.

Péter Vrana"Peters ophold sidste år var meget produktivt, og vi er meget glade for at være vært for ham igen", siger professor Matthias Christandl fra Villum Centre for the Mathematics of Quantum Theory.

"Péter har ydet vigtige bidrag til forståelsen af multipartikel entanglement og han planlægger at udvide sin kombinatoriske tilgang til emnet, der stammer fra forskning om tensorer og matrixmultiplicering, mens han er i København", siger Matthias Christandl.

Péter Vrana er adjunkt (siden 2014) ved Institut for Geometri, Budapest University of Technology and Economics, Ungarn. Før det var han postdoc ved Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zürich, Schweiz og Technical University of Munich (TUM), Tyskland.