16. november 2023

Peter Hearnshaw, postdoc

Peter Hearnshaw blev ansat som postdoc den 1. oktober 2023 i instituttets sektion for Analysis & Quantum.

Peter Hearnshaw

Peter arbejder inden for matematisk fysik og er især interesseret i kvante-mange-kropsproblemer. Han arbejder i øjeblikket sammen med Søren Fournais og Jan Philip Solovej om at studere strukturen af atomer i grænsen for uendelig kerneladning.

Han studerede oprindeligt til en bachelorgrad i kemi fra University of York (UK). I løbet af denne tid udviklede han en interesse for, hvordan kvanteteori kan bruges til at beskrive strukturen af atomer og molekyler. Han studerede derefter til en kandidatgrad inden for kvantekemi, før han besluttede at få mere formel uddannelse i matematik med en grad i emnet ved Warwick University (UK).

Derefter tog han en ph.d. i matematik ved University College London under vejledning af Alexander Sobolev, som han afsluttede i september 2022. Hans afhandling handlede om “regularity properties of the one-particle reduced density matrix for electronic wavefunctions”.

Du kan finde Peter sammen med kvantefolkene i Vibenshuset.