28. august 2020

Paula Belzig, ph.d.-studerende

Paula Belzig startede den 1. august 2020 som en TALENT ph.d.-studerende ved sektionen Analyse & Quantum samt Centre for the Mathematics of Quantum Theory.

Paula BelzigPaula læste fysik ved universitetet i Köln (Tyskland) og skrev sit speciale i et fælles projekt mellem universitetet i Köln og ETH Zürich (Schweiz). Specialet handlede om en de Finetti-sætning ud over permutationssymmetri og dens anvendelse på kvantenøgledistribution og kvantefejlkorrektion.

Paula er også interesseret i kvantefundamenter og arbejdede med Bell-nonlocality og entanglement certificering under sin bachelorafhandling og i løbet af et semester i udlandet ved University of Tokyo (Japan).

På Københavns Universitet vil Paula arbejde med kvantekommunikation. Hendes vejleder er Matthias Christandl.

Paula er støttet af TALENT; et program, der samfinansieres af Den Europæiske Union.

Du kan finde Paula på kontoret 04.0.05