29. august 2022

Oscar Bendix Harr, ph.d.-studerende

Nyansat

Fra 1. september 2022 vil Oscar Bendix Harr være ansat som ph.d.-studerende ved AG-sektionen og GeoTop centeret. Hans vejledere er Jesper Grodal and Nathalie Wahl.

Oscar Bendix Harr

Oscars er bredt interesseret i algebraisk topologi, men fokuserer for tiden på homologisk stabilitet og ækvivariant homotopiteori. Specielt har han sammen med Nathalie Wahl og hans ven Max Vistrup arbejdet på et nyt bevis for Harer stabilitet, der snart kan findes på arXiv.org.

I hans speciale udvidede Oscar Vogtmanns stabilitetsresultater for Euklidiske ortogonalgrupper fra legemer til valueringsringe og med abelske og polynomiale koefficienter. Når de kombineres med resultater fra Djament, giver disse stabilitetsresultater endda nogle beregninger for visse naturligt opstående repræsentationer.

”Jeg er dansk, men tilbragte jeg det meste af min barndom/tidlige ungdomsår i Singapore, hvor jeg også mødte min forlovede. Jeg vendte tilbage til Danmark i tide til gymnasiet, og tog mine bachelor- og kandidatuddannelser på Københavns Universitet. Jeg nyder virkelig fællesskabet her, så jeg er taknemmelig for muligheden for at blive lidt længere”, siger Oscar.

Oscars kontor er i 04.4.05.