12. januar 2024

Nina Lange, adjunkt

Nina Lange er ansat fra 1. januar 2024 som adjunkt i sektionen for Forsikring og Økonomi.

Nina Lange

Nina arbejder med stokastiske modeller for priser, risiko og planlægning, primært anvendt på råvarer og shipping med et fokus på modeller, der kan finde reel anvendelse i industrien.

Hun er vejleder på et ph.d.-projekt (i samarbejde med Danmarks Tekniske Universitet og Ultrabulk) om udvikling og optimering af modeller for forudsigelse af fragtrater og efterfølgende optimering af ruteplaner for tørlastskibe.

På MATH skal hun vejlede bachelorprojekter inden for finansiering. Hun samarbejder desuden med David Skovmand og Malthe Johansen på et projekt om multivariate modeller for råvarepriser.

Nina har tidligere arbejdet som Lecturer på University of Sussex’s Business School og som adjunkt på DTU.

Hun modtog sin ph.d. fra Copenhagen Business School i et samarbejde med det daværende DONG Energy. Hun er oprindeligt uddannet matematik-økonom fra Københavns Universitet og har en Master of Science fra London School of Economics and Political Science.

Nina har kontor i 04.03.14.