16. februar 2023

Nidhi Kaihnsa, postdoc

Nidhi Kaihnsa blev ansat som postdoc 15. februar 2023 tilknyttet sektionen for Statistik og Sandsynlighedsregning. Hun skal arbejde sammen med forskningsgruppen Mathematical Biology.

Nidhi Kaihnsa

Nidhi arbejder i skæringspunktet mellem dynamiske systemer, kemiske reaktionsnetværk og ægte algebraisk geometri. Hendes nuværende forskningsinteresser omfatter også polynomiel og konveks optimering. Hendes mentor er Elisenda Feliu.

Nidhi tog en dobbelt B.S-M.S. i matematik, maj 2015, fra Indian Institute of Science Education and Research, Mohali. Hendes vejleder var Alok Maharana. Hun tog sin ph.d.-grad ved Max Planck Institute for Mathematics in the Sciences i Leipzig, Tyskland, under vejledning af Bernd Sturmfels. Hendes speciale hed "Algebraic Methods for Dynamical Systems and Optimisation".

Hun arbejdede som postdoc her i København fra september til december 2019, og siden da som Prager Adjunkt ved Brown University, USA.

Du kan finde Nidhi på kontoret 04.2.11