9. august 2021

Nasrin Altafi, postdoc

Nyansat

Nasrin Altafi er ansat fra 1. august 2021 som postdoc i sektionen Algebra & Geometri. Hun vil arbejde med Copenhagen Centre for Geometry and Topology.

Nasrin Altafi

Nasrin har en kandidatgrad fra University of Teheran (Iran) og en ph.d. fra KTH Royal Institute of Technology (Sverige), afsluttet i 2020 under vejledning af professor Mats Boij. Titlen på hendes speciale er "Lefschetz -egenskaber og Jordan -typer af artinske algebraer", hvor hun studerede Hilbert -funktioner i visse klasser af artinske algebraer.

Nasrins forskningsinteresser ligger i kommutativ algebra og algebraisk geometri samt deres interaktioner med kombinatorik og beregningsalgebra.

Mens hun er i København vil hun gerne fortsætte med at studere Hilbert-funktioner på moduler og undersøge forbindelsen mellem deres geometriske og kombinatoriske egenskaber. Hun vil arbejde på GeoTop Center med ​​professor Karim Adiprasito. Nasrin kan træffes på kontor 04.0.09.

I januar 2022 starter Nasrin på Queen's University i Kingston, Ontario (Canada) støttet af en international postdoc-bevilling fra det svenske forskningsråd.