16. september 2021

Munir Hiabu, adjunkt

Munir Hiabu tiltrådte som tenure-track adjunkt i datascience og forsikringsmatematik, tilknyttet sektionen Forsikring og Økonomi, den 1. september 2021.

Munir Hiabu

Munir arbejder med ikke-parametrisk statistik og statistiske maskinlæringsmetoder, hvor han forsøger at forstå og udvikle nye måder, hvorpå struktur i høje(ere) dimensionelle data kan bruges til at give både forbedrede forudsigelser og/eller kvantificeringer af risiko, såvel som fortolkning og visualisering af prædiktorer og risikofaktorer.

Hans teoretiske arbejde er drevet af applikationer. Han arbejder på reservations-problemer inden for forsikringsvidenskab, samt adskillelse og visualisering af forskellige tidseffekter inden for biostatistik. En anden applikation, han i øjeblikket er interesseret i, er forudsigelser om dødelighed.

Inden han kom til KU, var Munir lektor i statistik ved University of Sydney, Australien. Før det var han postdoc ved Cass Business School - City, University of London, UK, hvor han arbejdede med “Minimising longevity and investment risk while optimising future pension plans”.

Munir har en ph.d. i forsikringsvidenskab fra Cass Business School, vejledt af Jens Nielsen, Enno Mammen og Lola Martinez-Miranda. Han har endvidere matematikgrader (BSc, MSc) fra Heidelberg University, Tyskland, under vejledning af Johanna F Ziegel og Mark Podolskij.

Du finder Munir på kontoret 04.1.15