31. marts 2021

Máté Telek, ph.d.-studerende

Máté Telek er ansat som ph.d.-studerende fra 1. april 2021 i algebra & geometri-sektionen samt i sektionen for statistik og sandsynlighedsregning.

Máté TelekMáté fik i 2020 sin kandidatgrad fra Heidelberg Universitet i Tyskland, hvor han også afsluttede sine bachelorstudier. Her tog han kurser i algebra, algebraisk talteori og algebraisk geometri. Han var desuden interesseret i anvendelsen af algebra og brugen af forskellige computeralgebra-systemer.

Sidste år besøgte Máté Københavns Universitet som udvekslingsstuderende, hvor han mødte forskningsgruppen Matematisk Biologi og professor Elisenda Feliu. Han blev i oktober 2020 ansat som forskningsassistent i hendes gruppe, hvor han har arbejdet med modeller af reaktionsnetværk ved hjælp af algebraiske teknikker. Fra april 2021 er han ph.d.-studerende samme sted.

Máté har kontor i 04.0.04.