3. september 2021

Martin Tegnér, tenure track adjunkt

Martin Tegnér blev ansat som tenure track adjunkt fra 1. juni 2021 i sektionen Forsikring og Økonomi.

Martin Tegnér

Martin har kandidatgrader fra både Lund Universitet og University of Edinburgh. Han modtog sin ph.d. fra Københavns Universitet med Rolf Poulsen, og var derefter ansat som postdoc på Mathematical Institute, University of Oxford med Samuel N. Cohen. Han havde en akademisk stilling som forskningsassistent ved Department of Engineering sammen med Oxford-Man Institute, begge ved University of Oxford.

Martin er ivrig efter at anvende og udvikle machine learning-metoder til virkelige problemer. Hans forskningsinteresse spænder over probabilistisk maskinlæring, adaptiv beslutningstagning og usikkerhedskvantificering. Han kan lide applikationer inden for kvantitativ finansiering samt datadrevet AI i interaktionen med mennesker.

Martins stærke interesse for probabilistiske tilgange, finansiering og human-centric maskinlæring kommer fra hans tid med Machine Learning Research-gruppen ved University of Oxford, fra at være medlem ved Oxford-Man Institute og fra at arbejde med datavidenskab i industrien.

Martin arbejder fra kontoret 04.3.14