3. oktober 2022

Margherita Lazzaretto, ph.d.-studerende

Newly employed

Margherita Lazzaretto blev ansat som ph.d.-studerende fra 1. oktober 2022 tilknyttet instituttets sektion for Statistik og Sandsynlighedsregning.

Margherita Lazzaretto

Margherita er fra Italien og har en bachelorgrad i informationsteknik og en kandidatgrad i automationsteknik, begge fra University of Padova. Hendes kandidatafhandling fokuserede på skeletbaseret menneskelig handlingsgenkendelse ved hjælp af grafiske neurale netværk med applikationer til menneske-robot samarbejdsscenarier.

Margheritas forskningsinteresser spænder fra kausalitet til sikker maskinlæring. Hun skal arbejde under vejledning af Niklas Pfister og Jonas Peters i forskningsgruppen Copenhagen Causality Lab.

Hendes ph.d.-projekt vil undersøge, hvordan man kan redegøre for fordelingsforskydninger i forstærkningslæring gennem et kausalt perspektiv.

Du kan finde Margherita på kontoret 04.0.05