7. marts 2023

Marek Miller, postdoc

Marek Miller blev ansat som postdoc 1. marts 2023 ved QA-sektionen og QMATH-centeret.

Marek Miller

Mareks arbejde fokuserer på matematiske aspekter af kvanteinformationsteori, specifikt positive afbildninger på operatoralgebraer, CP-delelighed og kvantedynamiske semigrupper. Hans aktuelle interesse omfatter også kvantekatalyse og kvanteressourceteori. Hans mentor er Matthias Christiandl.

Marek opnåede sin ph.d. i fysik ved universitetet i Wrocław, Polen, i juli 2016. Hans rådgiver var prof. Robert Olkiewicz. Afhandlingens titel var "Matematiske metoder til operatoralgebraer i analysen af et sammenfiltringskriterium for sammensatte kvantesystemer".

Marek arbejdede som postdoc ved Nanyang Technological University, Singapore (2016-2019) som medlem af Tomasz Petereks forskningsgruppe. Derefter flyttede han til universitetet i Warszawa, Polen (2020-2023) som medlem af en gruppe ledet af Alexander Streltsov.

Du kan finde Marek på QMATH-kontoret i Vibenshuset.