9. april 2024

Manaswi Paraashar, postdoc

Manaswi Paraashar blev ansat på Institut for Matematiske Fag og Centre for the Mathematics of Quantum Theory den 1. april 2024. Hans vært og mentor er Laura Mancinska.

Manaswi Paraashar

"Før jeg blev ansat her, tilbragte jeg to vidunderlige år som postdoc på Datalogisk Institut og Aarhus Universitet," siger Manaswi.

Manaswi tog sin ph.d. fra Indian Statistical Institute, Kolkata, Indien. Hans afhandling hed "Quantum query complexity through the lens of communication complexity and exact learning" og blev vejledt af Sourav Chakraborty.

Manaswis forskningsarbejde ligger hovedsageligt inden for områderne kvanteforespørgsel og kommunikationskompleksitet. Han har også arbejdet med det klassiske modstykke til disse områder og Fourier-analyse af boolske funktioner.

Du kan møde Manaswi sammen med kvanteforskerne i Vibenshuset, Lyngbyvej 2.