30. august 2019

Mads Friis Frand-Madsen, ph.d.-studerende

Mads Friis Frand-Madsen blev ansat som ph.d.-studerende ved Institut for Matematiske Fag den 1. september 2019. Han træder ind i QMATH-gruppen og arbejder med Matthias Christandl som vejleder.

Mads Friis Frand-MadsenMads har taget sin bachelor og kandidat i matematik ved dette institut, og modtag sin kandidatgrad i august 2018 med sit speciale ”Nulpunkter for Modulære Former”, med som blev udarbejdet under Morten Risagers vejledning.

Gennem sine studier har Mads fokuseret på teoretisk matematik med forbindelser til datalogi, særligt kryptografi.

Mens han studerede fungerede Mads desuden som instruktor i adskillige kurser ved Københavns Universitet og ITU, og siden sin kandidatgrad har han fungeret som ansvarlig for et undervisningsprojekt i samarbejde med Undervisningsministeriet, samt arbejdet som ekstern lektor ved Københavns Universitet.

Formålet med Mads’ ph.d.-projekt er at udforske konceptet ’quantum key repeater’, som med andre ord handler om at udvikle en protokol, der muliggør quantum key distribution over større afstande uden de komplikationer, som nuværende tilgange til kommunikation over lange afstande involverer.

Du kan møde Mads i lokale 04.0.07