5. september 2018

Luigi Pagano, ph.d.-studerende

Luigi Pagano er ansat som ph.d.-studerende ved Institut for Matematiske Fag fra 1. september 2018. Han vil arbejde med to forskningsgrupper: Algebra og talteori samt Topologi.

Luigi PaganoLuigi er primært interesseret i algebraisk geometri og vil studere under vejledning af Lars Halvard Halle. Hans ph.d.-projekt omhandler “The dlt-zeta function attached to Hilbert schemes of points of a degenerating family of K3 surfaces”.

Luigi studerede matematik ved Pisa Universitet og ved Scuola Normale Superiore (Pisa), han opnåede sin bachelorgrad i juli 2016 og mastergraden i juli 2018, da han forsvarede sin afhandling: "Bridgeland’s stability and its applications to the geometry of surfaces". I 2018 fik han også Scuola Normale Diploma.

Du kan finde Luigi i kontor 04.4.05