30. august 2022

Luca De Gennaro Aquino, postdoc

Luca De Gennaro Aquino er ansat som postdoc ved sektionen Forsikring og Økonomi fra 1. september 2022. Han kommer til at arbejde i Mogens Steffensens forskergruppe.

Luca De Gennaro Aquino

Født og opvokset i Italien, fik Luca en BSc og en MSc ved universitetet i Rom, "La Sapienza". Han flyttede derefter til UK for at tage en MSc ved Loughborough University.

Han afsluttede sin ph.d.-grad i Mathematical Finance ved Grenoble Ecole de Management, Frankrig, i 2020 under vejledning af prof. Carole Bernard.

Inden han kom til Danmark, havde Luca en postdoc-stilling ved Southern University of Science and Technology i Shenzhen, Kina, under vejledning af prof. Moris Simon Strub.

Lucas forskningsinteresser omfatter porteføljeoptimering, aktivprissætning, beslutningsteori og anvendelse af maskinlæring til finansiering og forsikring.

Du kan finde Luca på kontoret 04.2.09