3. september 2019

Linard Hoessly, postdoc

Linard Hoessly er ansat som postdoc ved Institut for Matematiske Fag, tilknyttet Sektionen for statistik og sandsynlighedsregning.

Linard HoesslyLinard afslutter sin ph.d. i matematik denne måned (september 2019) på University of Fribourg (Schweiz). Emnet for hans speciale var probabilistiske og kombinatoriske strukturer i matematisk biologi, vejledt af Emanuele Delucchi og Christian Mazza.

Før det læste Linard matematik ved University of Zürich og ETH Zürich; han fik sin BSc-grad i 2014 og sin MSc-grad i 2015.

Linards interesser inkluderer stokastiske processer og dynamik med anvendelser inden for biologi. Han vil i København arbejde sammen med forskningsgruppen Mathematics of reaction networks (MBIO) under vejledning af Carsten Wiuf.

Du kan træffe Linard i kontor 04.3.25.