7. september 2023

Léo Morin, postdoc

Léo Morin er ansat som postdoc i sektionen Analyse & Quantum, tilknyttet QMATH, Center for the Mathematics of Quantum Theory.

Léo Morin

Léo studerede på universitetet i Rennes indtil sin ph.d., hvor han arbejdede på den semiklassiske analyse af den magnetiske Laplacian under vejledning af Nicolas Raymond og San Vu Ngoc.

- My approach relies on the construction of normal forms for the magnetic Laplacian to study its bound states, semi-excited states, non-selfadjoint perturbations, or magnetic tunnelling, siger Léo.

Efter ph.d.-studiet var han to år ansat som postdoc på Aarhus Universitet, inden han flyttede til København. På QMATH-centret arbejder han sammen med Søren Fournais om mange-kropssystemer og Bose-Einstein-kondensering.

Udover arbejdet nyder han at vandre, spille klaver og spille brætspil.

Du kan møde Léo i Vibenshuset, Lyngbyvej 1.