14. august 2020

Lars Kühne, postdoc

Lars Kühne blev ansat som postdoc den 1. august 2020, tilknyttet sektionen Algebra & Geometri. Hans mentor er Fabien Pazuki.

Lars KühneLars blev ph.d. i 2012 fra ETH Zurich med afhandlingen “An effective result of André-Oort type” - under vejledning af Gisbert Wüstholz.

Derefter arbejdede han som postdoc ved Scuola Normale Superiore i Pisa, Max Planck-instituttet for matematik i Bonn og Fields Institute i Toronto.

Swiss National Science Foundation tildelte Lars et tre-årigt stipendium (Ambizione-stipendium) i 2016, hvor han tiltrådte universitetet i Basel som postdoc-forsker. Han beskriver sin forskning således:

”My research focuses on current problems in diophantine and arithmetic geometry. More recently, I have started to work on some new applications of equidistribution techniques from Arakelov geometry to problems of diophantine geometry. From my educational background, I also have a vivid interest in transcendental number theory”.