28. marts 2023

Keshav Aggarwal, postdoc

Keshav Aggarwal er ansat som postdoc i Algebra & Geometri Sektionen fra 1. april 2023. Hans mentor er Jasmin Matz.

Keshav Aggarwal

Keshav har en dobbelt B.S.-M.S. i matematik fra Indian Institute of Science Education & Research, Mohali, Indien. Han har desuden en M.S. i matematik ved The Ohio State University, USA, hvor han også opnåede sin ph.d. i 2019. Hans afhandling var "Subconvexity Bounds and Simplified Delta Methods"; hans rådgiver var prof. Roman Holowinsky.

Keshav arbejdede derefter som gæsteassistent ved University of Maine, USA, indtil september 2021, hvor han blev postdoc-forsker ved Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Budapest, Ungarn.

Keshavs forskning ligger i analytisk talteori, med fokus på studiet af L-funktioner. Han bruger klassiske værktøjer som cirkelmetoden og harmonisk analyse til at studere talteoretiske objekter.

Du kan finde Keshav på kontoret 04.2.09.