3. september 2021

Jurij Volcic, postdoc

Nyansat

Jurij Volcic er ansat som postdoc på instituttet fra 1. september 2021, tilknyttet både Analysis & Quantum og Algebra & Geometry sektionerne, samt Centre for the Mathematics of Quantum Theory.

Jurij Volcic

Jurij kommer oprindeligt fra Slovenien, hvor han tog sin bachelor i matematik ved universitetet i Ljubljana. Han fik sin ph.d. fra University of Auckland, New Zealand, og havde derefter postdoc-stillinger ved Ben-Gurion University of the Negev, Israel og Texas A&M University, USA.

Hans forskningsinteresser ligger inden for reel algebraisk geometri, fri analyse, invariant teori, ikke -kommutative rationelle funktioner, repræsentationsteori, skæve felter (skew fields) og polynomial optimering.

Jurij vil arbejde med Laura Mančinska om anvendelser af ikke-kommutativ reel algebraisk geometri inden for kvanteinformation og kvanteberegning.

Du kan finde Jurij på kontoret 04.2.11.