27. oktober 2020

Julie Bjørner Søe, videnskabelig assistent

Julie er ansat fra 15. oktober 2020 som forskningsassistent i sektionen Forsikring og Økonomi.

Julie Bjørner SøeJulie har en bachelor og kandidat i forsikringsmatematik her fra instituttet. Hun blev færdig i september 2020 med specialet ”Optimal consumption and investment decisions under state-varying relative risk aversion” med Mogens Steffensen som vejleder.

Specialet omhandlede optimering af fremtidig forbrug ved at kontrollere forbrug, investering og livsforsikring i en husholdning, og præsenterede en løsning med en tilstands- eller person-varierende relativ risiko aversion.

Det er dette Julie vil arbejde videre med, og udvide resultaterne fra specialet til et mere generelt tilfælde.

Julie er tilknyttet projektet “Projection of Balances and Benefits in Life Insurance” (ProBaBLI), der er et samarbejde mellem Institut for Matematiske Fag, IT-Universitetet og Edlund A/S.

Du kan træffe Julie på kontor 04.3.20