24. oktober 2018

Jitendra Prakash, postdoc ved QMATH

Jitendra Prakash startede som postdoc ved Københavns Universitet den 1. oktober 2018. Han arbejder ved QMATH-centret (Centre for the Mathematics of Quantum Theory).

Jitendra PrakashJitendra afsluttede sin ph.d. i 2018 ved University of Waterloo (Canada). Hans afhandling har titlen "Tsirelson's problems and entanglement breaking rank"; hans vejleder var Vern I. Paulsen.

Før dette studerede Jitendra matematik og opnåede sin mastergrad fra National Institute of Science Education og Research (Indien) i 2013.

Jitendras forskning handler hovedsagelig om anvendelsen af operator algebraer i kvanteinformation. Nærmere bestemt er han interesseret i undersøgelsen af forskellige sæt af kvantekorrelationer, der forekommer i kvanteinformation. Udover kvanteinformation er han interesseret i ”reproducing kernel Hilbert spaces”.

Jitendra har kontor i 04.2.09.