25. august 2023

Jinyang Liu, 3+5-ph.d.-studerende

3+5 studerende

Fra den 1. september 2023 begynder Jinyang Liu som 3+5-ph.d.-studerende ved sektionen for statistik og sandsynlighedsregning, hvor Munir Hiabu er hans hovedvejleder.

Jinyang Liu

Jinyang er oprindeligt fra Kina, men han flyttede til Danmark, da han var yngre. Han har en bachelor i matematik fra Københavns Universitet fra juni 2023.

Hans bachelorprojekt, ”Super Learners”, var vejledt af Thomas Gerds fra Biostatistisk afdeling (Institut for Folkesundhedsvidenskab ) og Niels Richard Hansen fra MATH.

Super learners er en metode i machine learning, der kombinerer forskellige læringsalgoritmer for at skabe en samlet algoritme med minimal prædiktive fejl.

Jinyang afslutter sin kandidat- og ph.d.-grad i de kommende fem år. Jinyangs forskningsprojekt vil fokusere på at udvikle nye regressionsmetoder, der kan modellere høj-dimensionelle og komplekse data ved brug af machine learning og semi-parametrisk teori. Hans mål er at anvende statistiske metoder til bedre at forstå og fortolke machine learning.

Du kan møde Jinyang i lokale 04.03.03.