9. august 2018

Jeffrey Collamore, professor

Udnævnelse

Dekanen har udnævnt Jeffrey Collamore til professor i anvendt sandsynlighedsregning og forsikringsmatematik ved Institut for Matematiske Fag fra 1. juni 2018.

Jeffrey CollamoreJeffrey Collamore har i 16 år været ansat ved Institut for Matematiske Fag. Inden da havde han stillinger i USA, Sverige, Holland og Schweiz: Department of Mathematics (RiskLab), ETH Zürich, Schweiz, 2000-02; Financial Stochastics Group, EURANDOM, Nederlandene, 1999-2000; Department of Mathematical Statistics, Lund University, Sverige, 1998-99; Department of Statistics, University of Illinois, Urbana-Champaign, U.S.A., 1996-68.

Jeffrey har en M.A. og Ph.D. i matematik fra University of Wisconsin, Madison. Og en B.S. i fysik og matematik fra University of California, San Diego.

Jeffreys primære forskningsområder er sandsynlighedsregning: Large deviations, Harris recurrent Markov chains, iterated random systems og multidimensional recursions. Anvendelser i forsikringsvidenskab, finansiel risikostyring, Monte Carlo-simulering. Se Jeffreys hjemmeside for detaljerede oplysninger.

I 2018-19 vil Jeffrey undervise i kurserne Stochastic Processes in Non-life Insurance, An Introduction to Large Deviations og Quantitative Risk Management.

Jeffrey Collamore har kontor i 04.3.08.